Annons:
Etikettleopardgecko
Läst 3579 ggr
Lejonhund
2014-09-02 13:59

Ny leopardgeckoägare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är sedan bara två veckor tillbaka reptilägare för första gången i livet. Dock haft hund tidigare och har flera akvarier samt två marsvinspojkar nu så husdjursvanan finns ju. 

Men ja, ville börja med en lite "enklare" ödla och fick då tipset om leopardgeckon. Att den skulle vara lite "tåligare" sett till skötsel och ev. mindre nybörjarmisstag. 

Så en liten tjej blev det. Vet inte hur gammal hon är men hon är kanske 1/3 så stor som min pojkväns fullvuxna (troligen närmare 20 år gamla, han fick honom som fullvuxen och har haft honom i 13 år om jag minns rätt) leopardgeckohane.  Hon kommer från en djurbutik som bara säljer reptiler/amfibier och ska enligt butiksägaren komma från en mindre "privatuppfödare". 

Vet tyvärr inte vad morphen heter, det får ni gärna hjälpa mig med. 

Hon heter i alla fall Prinsessan Estelle (hehe, började som ett skämt och sen fastnade det så nu får hon heta det😉)

Bilden är från första gången hon blev insläppt i sitt nya hem, hon for rakt upp för "bakgrunden" och satt där uppe ett bra tag innan hon vågade sig ner och undersöka.

Annons:
Lejonhund
2014-09-02 14:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här bor hon, 45x45x45 är terrariet om jag minns rätt. Räknar väl med att hon kommer behöva lite större så småningom m (det vet säkert ni bättre än jag) men än verkar hon trivas bra.

Tar hemskt gärna emot tips på hur man kan göra terrariet så "roligt" som möjligt för henne. Fler gömställen eller vad uppskattar en leopardgecko i sin boendemiljö?

[Blue_Lugia]
2015-02-26 20:00
#2

Dom ska väl ha mer yta på marken tror jag? Är det en unge du har?

Lejonhund
2015-02-27 00:54
#3

Ja, hon var liten när jag köpte henne.

Nu bor hon på 60x120 cm så det lilla var bara till en början.

Upp till toppen
Annons: