Vi söker bilder på olika crested gecko-morpher till en artikel. Alla morpher är välkomna (helst bilder när de är "fired up", men annars går det bra ändå) och glöm inte att skriva ditt namn!
Tack för bilderna :) Om vi ska ta deras "grundteckning" så ser den första ut som en Tiger.. Bettan är en Harlequin och den sista ser ut som en Patternless. Fast det verkar som om man inte nämner grundteckningen när man pratar om Dalmatians :o
Jag ändrar mig lite angående morpherna. Beroende på hur många prickar så säger man grundmorphen och inte dalmatian. :) Frågan är bara vad som räknas som "många". Men du kan ju säga grundmorphen "with dalmatian spots" eller så.
Här är en på min pojke, röd bicolor enl papper. Jag har bara en så jag kan inte bidra med mer men här kan du se hur han ser ut ibland: http://leineri.com/crestedSE.html
#15 Tack, absolut! Vore jättebra om jag fick låna några av bilderna till en artikel! Willow var förresten extremt fin! Och bra namn har han också (jag har en kanin som heter Willow).
Har ett helt gäng med morpher här hemma :) Super dalmatiner, tricolourer, harlequins i massa olika färger, patternless, bicolour, pinstripes, brindles osv...
Tar gärna också mailadress om det funkar.. Annars blir det så många bilder här.. Super kul att få se resultaten av artikeln sen! :D
Haa :p Okidoki! Jag ska se vad jag kan ladda upp då :)
Men frågan är om jag ska skriva vad jag tror/vet(har för mig att det är för morph..? Kan göra det så får du gärna rätta mig sen om det är nått knasigt :)
Vet inte riktigt vad man ska säga till den här damen.. Har hon flame mönster? Ser ut som det.. Avgör du! :) Hon har även lite cream inslag både på ryggen och lite på sidorna och benen!
Här är en kille som jag har förstått är en flame på riktigt! Han har kanska mycket mönster på sidorna, men ingenting på benen.. Vilket gör honom till en flame? Han har även red blush som syns tydligt! :p
Gaahh jag har varit upptagen med huset (ja vi ska snart flytta, men renoverar "skiten" först ) och alla leopardgeckoungar som kläcks hela tiden, hihi. Jag lovar dock att fixa artikeln så snart jag kan! :)
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.