Annons:
Etikettövriga-geckos
Läst 1799 ggr
Spansk gecko
2012-09-28 11:33

Spansk gecko " Nisse "

Vår gecko har vi haft i två år,Den liftade hit i vår husbil från Spanien och levde första sommaren i vardagsrummet och jagade alla småkryp och flugor,till vintern köpte vi syrsor och det gick fint i början men sen slutade han att käka dessa delikata kryp.

Vi har fåengat flugor i massor under sommaren men nu tryter det i takt med kallare degar.

Vad har vi för altrnativ

Tanken är att Nisse ska få lift hem till Spanien så snart vi åker

Skulle det gå att föda upp flugor

Thomas

Annons:
monstermash
2012-10-16 13:55
#1

Oj, får man ens behålla vilda ödlor så länge och sedan släppa ut dem? Den borde väl vara ganska tam vid det här laget.

[Tilde]
2012-10-18 17:25
#2

#1 Tror inte man får behålla vilda djur mer än ett dygn i Sverige. Sen är det ju olagligt att importera djur hit och dit… men då detta var ett misstag så vet jag inte. Kanske borde TS kontakta polisen eller liknande.

monstermash
2012-10-18 21:17
#3

#2 - Jo, fast även om det är ett misstag från början är det ju ett val att behålla ödlan i två år och inte kontakta någon myndighet.

#0 "

Vi har fåengat flugor i massor under sommaren men nu tryter det i takt med kallare degar.

Vad har vi för altrnativ"

Om ni haft den i två år, så gör som ni gjorde förra vintern då ni inte hade några flugor. Då borde den ju överleva i år igen.

MarajLowajz
2012-10-19 22:08
#4

3# Om du läser så står det att dom matade honom med syrsor men han har nu slutat äta dom ;)

Testa Gräshoppor eller Dubior.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

monstermash
2012-10-20 13:54
#5

#4 - Hade jag inte läst tråden hade jag inte svarat öht. Missade dock det stycket.

Upp till toppen
Annons: