Annons:
Etikettcrested-gecko
Läst 1167 ggr
Lejonhund
2014-09-27 19:25

Nyfiken på crested

Ganska nyfiken på crested. Har nu en fin leopardgeckoflicka, men skulle vilja ha en klättrande ödla och har förstått att crested skulle kunna fungera bra för mig som är lite nybörjare (aldrig haft reptil innan leosen. Men de verkar trivas bra, äter och är pigga så helt fel kan jag ju inte göra).

Bor ganska trångt, men har en hylla där terrariet står nu på den undre halvan som är ganska djup, och ovanför den finns då en hylldel som bara är 30 cm djup så jag skulle kunna ha ett terrarium som är 3-35 djupt, men däremot typ 60 cm högt och  brett. Skulle ju inte funka för en landlevande ödla förstår jag, men om nu crested gecko gärna klättrar kan ju en "hög" form på terrariet ändå ge mycket plats att röra sig på om man bara inreder bra med grenar så det finns mycket att klättra på.

Tror ni med erfarenhet av cresteds att det skulle kunna fungera eller är det lika bra att lägga ner idén direkt?

Annons:
JACLAR123
2014-09-27 20:55
#1

Funkar utmärkt! :D

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

Upp till toppen
Annons: